ضرورت اصلاح ساختار و بهبود نظارت در مراکز خدماتی فولاد مبارکه در استانها
- شناسه خبر: 11288
- تاریخ و زمان ارسال: 20 خرداد 1404 ساعت 11:43
- نویسنده: مدیریت دالانکوه

سعید زرندی، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در نشست هماندیشی با مدیران عامل مراکز خدماتی این گروه صنعتی گفت : طی ۳۰ سال گذشته، سیاستها و رویکردهای متفاوتی در مدیریت مراکز خدماتی فولاد مبارکه اتخاذ شده که این رویکردها منجر به تغییرات و نوسانات زیادی شده است؛ نیاز است مدیریت این مراکز به سمت ساختاری چابک و نظارتی قوی حرکت کند تا بهرهوری و کارایی افزایش یافته و دوگانگی در سیاستها کاهش پیدا کند.
🔹تعیین وظایف و اختیارات مشخص برای مدیران این مراکز برای ما بسیار مهم است که مدیران، به ویژه در بخش فروش، باید وکیل و نماینده رسمی فولاد مبارکه باشند تا کنترل و نظارت بهتری بر فعالیتها صورت گیرد؛ از سوی دیگر، طراحی استراتژیک مجدد مراکز خدماتی و تمرکز بر فروش و هزینهها از اهمیت زیادی برخوردار است و مراکز در مناطق مختلف باید به صورت منطقهای و با تعداد مناسب فعالیت کنند تا هزینهها کاهش و بهرهوری افزایش یابد.
🔹همچنین استفاده از ابزارهای مالی نوین توسط مراکز خدماتی بسیار مهم است چراکه مراکز خدماتی فولاد مبارکه ابزارهای بازاریابی فولاد مبارکه در استانها هستند، از این رو جلسات منظم و دورهای برای ارزیابی شاخصهای عملکرد مراکز و تعیین راهکارهای بهبود از اهمیت زیادی برخوردار است؛ بنابراین باید شاخصهای کلیدی مشخص و هر سه ماه یکبار ارزیابی شوند تا مشکلات شناسایی و راهکارهای مناسب ارائه شود.
🔹همکاری نزدیک بین بخشهای مختلف و تشکیل جلسات شفاف و منظم برای حل مشکلات و توسعه شبکه توزیع نیز امری لازم و ضروری است؛ اصلاح ساختار، تمرکز بر نظارت و کنترل، بهرهبرداری بهینه از منابع مالی و توسعه شبکههای توزیع برای افزایش بهرهوری و کاهش هزینهها مراکز خدماتی فولاد مبارکه در استانها نیز بسیار مهم است.
🔹اجرای فروش آنلاین محصولات فولاد مبارکه ضروری است و این امر باید هر چه زودتر اجرایی شود و مأموریت پیگیری این موضوع به عهده مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل سپرده شده است.