هدفگذاری آتیهفولاد نقشجهان برای فراتر از ۸۴۰ میلیون یورو درآمد
- شناسه خبر: 10793
- تاریخ و زمان ارسال: 8 خرداد 1404 ساعت 07:40
- نویسنده: مدیریت دالانکوه

در این گردهمایی که مدیرعامل و مدیران آتیهفولاد و مدیران عامل شرکتهای زیرمجموعه و همچنین مدیران تکنولوژی و سرمایهگذاری شرکت فولاد مبارکه حضور داشتند، نهاییسازی و اطلاعرسانی جهتگیریهای استراتژیک بازنگریشده آتیهفولاد برای سال ۱۴۰۴ ، بازنگری ارزشهای سازمانی، تبیین چالشهای پیشِ رو در مسیر تحقق اهداف استراتژیک و همچنین همافزایی میان مدیران ارشد و میانی هلدینگ و شرکتهای زیرمجموعه بهعنوان مهمترین اهداف این رویداد عنوان شد.
دستیابی به هدف ۸۴۰ میلیون یورویی درآمد نیازمند همافزایی و تعهد جمعی است
مهدی کویتی، مدیرعامل آتیهفولاد در این گردهمایی اظهار داشت: امروز نقطهعطفی در مسیر ترسیم نقشه راه برای تحقق هدف ۸۴۰ میلیون یورویی درآمد در سال ۱۴۱۰ است.
وی با بیان اینکه دستیابی به این هدف نیازمند همافزایی، تعهد جمعی و بازتعریف نگاه راهبردی است، افزود: به نظر میرسد عدد ۸۴۰ میلیون یورو که در ابتدا مطرح بود، اکنون با واقعبینی و تحلیل شرایط، بسیار کوچک است و گروه باید با نگاهی بلندپروازانهتر حرکت کند.
کویتی با اشاره به بازنگری بنیادین در استراتژیهای کلان گروه آتیهفولاد، ادامه داد: از همان روزهای نخست حضور خود، بازآرایی راهبردهای هلدینگ را با مشارکت همکاران آغاز کردیم و معتقدم تا زمانی که نگاه نقشهمحور به مسائل مالی و عملیاتی نداشته باشیم، نمیتوانیم از بحرانهایی همچون ناترازی و کاهش سودآوری عبور کنیم.
استراتژی باید سودآوری پایدار، کاهش هزینهها و رضایت ذینفعان را تضمین کند
مدیرعامل هلدینگ آتیهفولاد با تأکید بر نقش استراتژی در رفع چالشها ابراز کرد: «استراتژی» یک بازی است که در آن باید قواعد را دانست و آماده تغییر مسیر بود؛ زیرا تنها راه پیروزی، انطباقپذیری، شناسایی فرصتها و رفع موانعِ مسیر است. به خاطر داشته باشیم سهامداران چشمانتظار نتیجهاند؛ بنابراین استراتژی باید سودآوری پایدار، کاهش هزینهها و رضایت ذینفعان را تضمین کند.
کویتی با اشاره به ساختار آبشاری استراتژی اظهار داشت: از سطوح عملیاتی تا قله اهداف کلان، همه باید در یک امتداد باشند و ارزش خلقشده در نهایت به سود سهامدار، جلب رضایت مشتری و ارتقای جایگاه گروه در صنعت منتهی شود.
وی با اشاره به جایگاه گروه در رتبهبندی IMI-100، اذعان داشت: هدف ما رسیدن به جمع ۶۰ شرکت برتر ایران است. این مسیر جز با طراحی استراتژیهای چالشی، تعریف پروژههای راهبردی، سرمایهگذاری هدفمند و همافزایی درونگروهی محقق نخواهد شد.
کویتی همچنین به پنج استراتژی کلیدی سال ۱۴۰۴ اشاره و ابراز کرد: راهبری شرکتی اثربخش، سرمایهگذاری راهبردی، توسعه فناوریهای نو، مدیریت جامع ریسک و توسعه سرمایه انسانی ازجمله محورهایی است که باید بهصورت هدفمند دنبال شود.
هدف نهایی نقشه استراتژی آتیهفولاد، یکپارچگی بیشتر کل گروه است
مهدی آقازینلی، معاون راهبردی و توسعه کسبوکار آتیهفولاد نیز در حاشیه این گردهمایی عنوان کرد: این نقشه با بهرهگیری از مدل «BSC» و طبق نقشه راه فولاد مبارکه بهعنوان شرکت بالادستی طراحی شده است.
وی ادامه داد: برای تطبیق کامل نقشه با شرکتهای زیرمجموعه، جلسات متعددی برگزار شده و در جلسه نهایی، اصلاحاتی با نظر هیئتمدیره و مدیرعامل هلدینگ مطرح شد که ممکن است در روزهای آتی منجر به بازنگری ۲۰ تا ۳۰ درصدی در چشمانداز و ارکان نقشه استراتژی شرکتهای زیرگروه شود.
آقازینلی گفت: هدف نهایی ما دستیابی به یکپارچگی در کل گروه و حرکت همراستا با نقشه کلان هلدینگ است و این مهم، در گرو توسعه فرهنگ مشارکت، کار تیمی و همدلی بخشهای مختلف سازمان خواهد بود.
معاون راهبردی و توسعه کسبوکار آتیهفولاد خاطرنشان کرد: در فضای رقابتی امروز، نوآوری و بهرهگیری از تکنولوژیهای جدید باید جزو اولویتهای شرکتها باشد.
گفتنی است در این گردهمایی، مدیران عامل و نمایندگان شرکتهای عضو گروه آتیهفولاد، نقشه استراتژی شرکت خود را تشریح و ارائه کردند و به بحث و تبادلنظر با سایر حاضران پرداختند.